Inzicht in beweging

Je eigen platform

Als je meedoet aan beweegze krijg je toegang tot je eigen persoonlijke platform. Het belangrijkste onderdeel van dit platform is de pagina waarin je alle beweging die jouw beweegmeter heeft geregistreerd terugziet in heldere grafieken.

Beweegze verdeelt je beweging in drie verschillende zones: de Leefzone, de Gezondzone en de Sportzone

Leefzone
Hierin zitten alle bewegingen die je maakte gedurende de dag, waarbij je minder dan 4 kilometer per uur bewoog. Het zijn dus alle loopjes binnenshuis of op kantoor. Even opstaan en naar de keuken of naar de printer lopen zie je terug als beweging in de Leefzone.

Gezondzone
Ook op een gewone dag zijn er momenten dat je actiever beweegt. Denk bijvoorbeeld aan traplopen, stevig doorlopen naar de tram of een wandeling na de lunch. Al deze vormen van beweging zie je met Beweegze terug in de Gezondzone.

Sportzone
De Sportzone spreekt bijna voor zich. Hierin zie je alle beweging terug die je echt actief tijdens sportmomenten maakte.

Op je platform kun je zelf bepalen of je je beweging terug wilt zien per dag, per week of zelfs per maand. Op basis van je eigen stijl kun je zelf bepalen of je meer wilt bewegen, en zo ja; hoeveel!

Naast deze beweeginformatie bevat je eigen platform nog veel meer interessante onderdelen:

  • Een overzicht van de doelen die je gesteld hebt.
  • Een dagboek, waarin je kunt bijhouden hoe je je voelde op verschillende momenten.
  • Contacten die je via beweegze onderhoudt met vrienden of collega’s.
  • Feiten en filmpjes over bewegen en gezond leven.
  • Directe toegang tot de webshop van Beweegze.

Beweeg je wel genoeg?

Over de hoeveelheid beweging die je nodig hebt bestaat behoorlijk wat consensus. In Nederland kennen we de ‘Beweegnorm’. Deze norm zegt dat je voor je gezondheid minstens 5 dagen per week minimaal een half uur per dag zou moeten bewegen.

Nu kunnen we volstaan met de opmerking dat je genoeg beweegt wanneer je aan deze norm voldoet. Toch zijn we er dan nog niet helemaal, wat beweegze betreft. Wanneer jij op dit moment nog erg ver van deze norm verwijderd bent (en je beweegt bijvoorbeeld 10 minuten per dag), dan is voor jou, voor dit moment, misschien 15 minuten al genoeg. Vanaf dat moment kun je dan gaan denken aan 20, 25 of 30 minuten. Wij zullen je belonen voor iedere minuut dat je beweegt, dat staat voorop!